Promovare SEO
Cum bine știți, Internetul a apărut prin anii 90 pentru a facilita comunicarea mai rapidă între oamenii de știință aflați la mare distanță unul de celălalt. Ideea de a comunica online, de a oferi către public informații, a avut priză uriașă, și în scurt timp numărul site-urilor s-a propulsat la milioane. Inevitabil, a apărut nevoia de organizare, catalogare a site-urilor și nevoia de ordonare pe lista de căutări.
Motoarele de căutare se bazau de la începuturi pe niște algoritmi de indexare cu care se decidea locul ocupat de un site în lista de căutări.
Concomitent cu aceste reguli a apărut noțiunea de promovare SEO. Procesul de promovare SEO este o metodă prin care se poate propulsa un site spre o poziționare favorabilă pe lista de căutări a motoarelor de căutare.
SEO este o abreviere de la Search Engine Optimization, care în traducere directă ar fi optimizare pentru motoare de căutare. Prin promovare SEO se urmărește potrivirea regulilor dictate de algoritmii de căutare pe site-uri în așa fel, încât pentru anumite cuvinte cheie căutate, relevante și strâns legate de segmentul de piață pe care operează site-ul, pagina să fie poziționată printre primele afișări.
Este de menționat că motorul de căutare Google afișează implicit 10 site-uri rezultate din căutări organice, restul afișărilor vin din anunțuri plătite.
Ridicarea punctajului acordat de algoritmii de căutare depinde de foarte multe elemente, care pot fi optimizate on site sau off site, dar în esență trebuie urmărite continuu niște reguli de conduită bine conturate.
Omul este foarte inventiv, webmasterii care au găsit breșe în regulile de punctare, au încercat continuu să păcălească sistemul. Așa au apărut tehnicile de promovare SEO, numite pălării negre. În această industrie există trei tipuri de promovare SEO, pălărie albă, neagră și gri.
Pentru a nu se abate de pe drumul pavat cu bune maniere în tehnicile de promovare, s-au emis regulile jocului și sunt actualizate în continuu. Toate tehnicile care se adoptă în procesul de optimizare trebuie să se orienteze către o experiență pozitivă percepută de client.
Cei care rămân pe făgașul recomandat nu au motiv de teamă, însă cei care mereu fac abuzuri și încearcă să câștige pe nedrept punctaje nemeritate, foarte repede ajung în pălăria neagră. Pălăria neagră înseamnă penalizări, chiar excludere definitivă din joc.
Cei care se joacă doar din când în când cu focul prin promovare SEO neagră, ajung în pălăria gri. Pălăria gri este pe cale de dispariție, regulile încep să fie clare și sunt actualizate pe zi ce trece. Să știți că albul este culoarea cea mai frumoasă, acolo trebuie să fiți.