Modificări importante în servicii de optimizare Google

Nu mai este nici o surpriză când compania Google anunță modificări importante fără vreo avertizare prealabilă. Din păcate, poziția de monopol pe piața căutărilor conferă o libertate de decizie prea mare, indiferent de reacția prestatorilor de servicii optimizare Google.

Dar hai să vedem ce s-a mai modificat din nou! La sfârșitul anului 2016 corporația mamut a hotărât ca lista de rezultate va fi primordial obținut din paginile care sunt “mobil friendly”. Nu a fost chiar așa mare surpriză pentru cei care fac optimizare Google pentru că era într-un fel previzibil acest lucru. Acum câțiva ani a fost pornită o campanie prin care Google a încercat să impulsioneze proprietarii de site-uri, să acorde atenție mai mare compatibilizării paginilor cu aparatele mobile. La vremea respectivă s-a anunțat că cei care fac acest pas vor primi puncte bonus și vor avea mai multe șanse să ajungă cap de serie în căutări. Ca să fie mai vizibilă diferența, pe lângă pagina deja transformată a apărut un mesaj de “mobil friendly”.

Se pare că corporația Google a avut răbdare până acum cu proprietarii paginilor. Este drept, proprietarii au avut destul timp pentru adaptare. De o vreme nici specialiștii în optimizare Google nu mai acceptă la optimizat pagini care nu sunt compatibile cu telefoanele și tabletele mobile. Ar fi o pierdere de vreme să începi să optimizezi pentru Google o pagină care nu mai este compatibilă cu cerințele minime ale mediului online.

Din fericire, majoritatea paginilor au fost transformate din timp, 85% dintre paginile indexate la momentul actual în motorul de căutare Google sunt adaptate aparatelor mobile. Luând în considerare acest aspect, Google nu mai agață nici mesajul “mobil friendly” pe lângă site-ul afișat, fiindcă a presupus implicit acest lucru. Paginile nou construite sunt deja implicit astfel optimizate Google încât să nu sufere deficiențe din motive de compatibilitate.

Statisticile spun că în 2016 căutările pornite de pe aparatele mobile sunt mult peste numărul căutărilor care au originea dintr-un desktop. Acest lucru au prezis cu mulți ani în urmă atât inginerii de la Google cât și specialiștii din optimizare Google. Mai mult, la conferința Pubcon organizată în octombrie 2016, inginerul Gary Illyes de la Google a lansat posibilitatea de a separa indexul de desktop de cel mobil.

Nu cu mult după acest eveniment, posibilitatea a devenit realitate. La sfârșitul lunii noiembrie s-a anunțat că în curând vor fi separate căutările de pe mobile de cel de desktop, primind prioritate absolută indexul mobil.

Datorită modificărilor aduse, în viitor specialiștii în optimizare Google trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:

1, Dacă site-ul folosește filtre diferite pentru varianta desktop și mobil, de acum trebuie pus accent pe varianta mobilă, fiindcă această variantă va fi prioritizată în index. Acest sfat se referă atât asupra update-urile de conținut cât și procesului de optimizare Google

2, Dezvoltatorii web care folosesc consola Google Search pentru urmărirea cuvintelor cheie trebuie să adauge și varianta mobilă în consolă.

3, Paginile construite doar pentru desktopuri vor fi indexate în continuare de Google, dar în căutările pornite de pe aparate mobile nu vor putea concura.

În concluzie, această modificare va transforma din temelii procesul de optimizare Google și serviciile SEO. Cu siguranță vom fi martori al unei accesiuni rapide a site-urilor cu design responsiv și moartea subită a paginilor cu cod învechit, construite prea rigid pentru a fi modificate. 

Lasă- mi un mesaj!