Cum se schimbă strategia de servicii SEO după dispariția Page Rank-ului?
Acum 6 săptămâni corporația Google a anunțat că va opera modificări în sistemul Page Rank, se introduce o nouă strategie de clasificare, date care nu vor mai fi publice vor fi folosite doar pentru uzul intern.
Acest anunț a fost perceput ca o electrocutare pentru firmele care se ocupă cu servicii SEO. Deși se vehicula de mult că vor fi modificări majore în sistemul Page Rank, totuși nu se aștepta nimeni, ca datele vor fi secretizate și metodele de calcul nu vor mai fi publice. Acest pas făcut de Google arată tendința clară de modificare în secret a criteriilor de clasificare pe care se bazează optimizarea SEO.
Acum companiile care oferă servicii SEO sunt nevoite să caute o altă metodă de clasificare a site-urilor, pentru că trebuie să există un etalon după care se pot orienta atât clienții, cât și specialiștii. Până nu demult acest etalon a fost calificativul Page Rank al paginii web, care a reprezentat o valoare de încredere, fiind acordat însăși de Google.
Sunt multe indicatoare care ar putea să înlocuiască indicatorul Page Rank, dar cel mai probabil că mulți vor alege calificativul de Domain Authority.
Domain Authority este un număr între 0-100 și măsoară cât de puternic este un domeniu, o pagină web. Specialiștii în servicii SEO consideră acest indicator cel mai relevant după Page Rank. Singura problemă cu indicatorul Domain Authority este instabilitatea, foarte ușor se poate manevra prin link building. Dacă o pagină web este sprijinit cu linkuri externe de pe pagini cu Domain Authority ridicat poate mări acest indicator, sau invers, chiar cu valori de ordinul zecilor. Luând în considerare că softul care face măsurătorile Domain Authority a fost dezvoltat de o firmă cu renume în domeniul serviciilor SEO, poate fi considerat încă un punct pozitiv pentru a fi folosit de firmele care operează în domeniul SEO.