Ce rol au indicatoarele de departajare în porcesul de optimizare Google?

De o vreme au început să apară informații despre indicatoarele pe baza cărora algoritmul Google realizează clasificarea paginilor web în pagina de rezultate a motorului de căutare. Până nu demult numărul acestor indicatoare se știa că este în jurul valorii 200, dar niciunde nu se specifica acest lucru clar și irevocabil. Toată comunitatea interesată de promovare și optimizare Google așteaptă cu sufletul la gură dacă se confirmă sau se infirmă indicatoarele cunoscute până acum.

Concurența, motorul de căutare Bing, de 5 ani a divulgat o cifră oficială. Conform acelor informații, algoritmul lor ia în considerare aproape 1000 de indicatoare pentru departajarea rezultatelor.

Probabil că și acesta a fost un impuls, dar și comunitatea interesată de optimizare Google a forțat nota, pentru care Google a divulgat că algoritmul de departajare funcționează pe mai multe etape. În prima etapă într-adevăr există 200 de indicatoare majore care participă la selecția rezultatelor, dar în etapele următoare există multe alte criterii, numărul total depășind valoarea  de 10000. 

În orice caz, inclusiv companii cu nume sonore în optimizare Google consideră că repoziționarea recentă a acestor indicatoare, indiferent de numărul lor, este responsabilă de fluctuațiile drastice a clasificării paginilor web. Specialiștii în domeniu se așteptau la o relaxare din partea corporației Google în privința divulgării criteriilor de clasificare. Acum, cu secretizarea calificativului Page Ranke din partea Google, sunt șanse minime să se afle informații mai clare, credibile despre ce se întâmplă în spatele algoritmilor de selectare.

Dar de ce este atât de important pentru optimizare Google cum se clasifică rezultatele? În procesul de optimizare Google sunt o serie de instrumente prin care se poate măsura derularea procesului. Aceste instrumente fac măsurătorile pe baza  celor 200 de indicatoare divulgate de către corporația Google. Este adevărat  că are doar rol de control, baza succesului optimizării Google în continuare constă în realizarea unor pagini web prietenoase, utile atât pentru utilizatori, cât și pentru proprietari.